Udfordring:

Klean er en aarhusiansk virksomhed, der rådgiver i digitale forandringer. De er en af mange spillere i et marked, hvor det kan være svært at skille den ene fra den anden. Klean havde brug for en skarp fortælling til at sætte retningen for deres kommunikation. En fortælling der kunne hjælpe dem med tydeligt at forklare, hvorfor deres kunder skal vælge dem frem for konkurrenterne. Men hvordan sikrer vi, at kernefortællingen får liv, og at medarbejderne tager den til sig?

Resultat:

Klean har fået en skarp kernefortælling, som sætter retningen for al deres kommunikation. Medarbejderne kan genkende sig selv i den, og de er i høj grad med til at udleve og sprede den i alt fra strategidokumenter til opslag på sociale medier, stillingsopslag, produktbeskrivelser og i deres privatliv. Vi har et tæt samarbejde med Klean, og vi har flere gange holdt workshop-dage, hvor kernefortællingen har været omdrejningspunkt. Medarbejderne har for nyligt oversat kernefortællingen til egne ord og skrevet dem ind i hjemmesidecases, opslag og små videoer til Facebook og Instagram. Kernefortællingen er blevet en del af Kleans identitet, og den har skabt stolthed blandt medarbejderne, som i den grad har taget den til sig.

Løsning:

Vores arbejde med Kleans kernefortælling og deres proces for at nå i mål har i vores øjne været helt klassisk. Før vi holdte en workshop i Klean, interviewede vi en række af deres kunder for at finde frem til det, der i kundernes øjne, gør Klean til dem, de er. Herefter holdte vi en workshop med Klean og nogle af de ansatte for at forstå deres selvbillede. Vi kiggede på deres eksisterende fortælling, inden vi sammen samlede elementerne til deres nye kernefortælling. Fortællingen gennemsyrer deres måde at tænke, arbejde og rådgive på: ”Klean binder digital forretning sammen”.